سفارش تبلیغ
صبا ویژن
u گره بغضها را تو باز می کنی - پیامبران

آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]

اوقات شرعی
جمعه 103 اردیبهشت 14

:: RSS 

:: خانه

:: مدیریت وبلاگ

:: پست الکترونیک

:: شناسنامه

:: کل بازدیدها: 5272

:: بازدیدهای امروز :5

:: بازدیدهای دیروز :0

vدرباره خودم

گره بغضها را تو باز می کنی - پیامبران

vلوگوی وبلاگ

گره بغضها را تو باز می کنی - پیامبران

vاشتراک در خبرنامه

 

vمطالب قبلی

1385 اسفند
زمستان 1385

vجستجو در وبلاگ

!   گره بغضها را تو باز می کنی

سه شنبه 85/10/12 ::  ساعت 10:38 صبح

وقتی قلبهایمان کوچکتر از غصههایمان میشود، وقتی نمیتوانیم اشکهایمان را پشت پلکهایمان مخفی کنیم و بغضهایمان پشت سرهم میشکند، وقتی احساس میکنیم بدبختیها بیشتر از سهممان است و رنجها بیشتر از صبرمان، وقتی امیدها ته میکشد و انتظارها به سر نمیرسد، وقتی طاقتمان طاق میشود و تحملمان تمام آن وقت است که مطمئنیم به تو احتیاج داریم و مطمئنیم که تو، فقط تویی که کمکمان میکنی.

آن وقت است که تو را صدا میکنیم، تو را میخوانیم ، آن وقت است که تو را آه میکشیم، تو را گریه میکنیم، تو را نفس میکشیم.

وقتی تو جواب میدهی، وقتی دانه دانه اشکهایمان را پاک میکنی و یکی یکی غصهها را از توی دلمان برمیداری، وقتی گره تک تک بغضهایمان را باز میکنی و دل شکستهمان را بند میزنی، وقتی سنگینیها را بر میداری و جایش سبکی میگذاری و راحتی، وقتی بیشتر از تلاشمان خوشبختی میدهی و بیشتر از لبها، لبخند، وقتی خوابهایمان را تعبیر میکنی و دعاهایمان را مستجاب میکنی و آرزوهایمان را برآورده، وقتی قهرها را آشتی میکنی و سختها را آسان. وقتی تلخها را شیرین میکنی و دردها را درمان.

وقتی ناامیدها، امید میشود و سیاه‎‎ها سفید سفید آن وقت میدانی ما چه کار میکنیم؟

حقیقتش این است که ما بدترین کار را میکنیم. ما نه سپاس میگوییم و نه ممنون میشویم. ما فخر میفروشیم و  میبالیم و یادمان میرود، اصلاً یادمان میرود که چه کسی دعاهایمان را مستجاب کرد و کی خوابهایمان را تعبیر کرد و اشکهایمان را پاک کرد.

ما همیشه از یاد میبریم، ما همیشه فراموش میکنیم. ما همان انسانیم که ریشهاش از فراموشی است.

بیایم در دعاهایمان برای ظهور آقایمان هم دعا کنیم.

اَللّهُمَّ عجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج


¤نویسنده: afshin rahimi nadaf

?  نوشته های دیگران

سفارش تبلیغ
صبا ویژن